sreda, 16. april 2008

Poleti mi ne bo vroče...ali pač?

Grb na levi rami vsakega vojaka predstavlja pripadnosti in zvestobo domovini
Lep pozdrav vsem skupaj. Minilo je že nekaj časa do moje zadnje objave. Bo sedaj verjetno kaj bolje.
V glavnem, kako naj povem, v prejšnjem mesecu, sem opravil intenzivno kuro pripravljanja na poletje in na krizne čase. Dobesedno sem se pripravlal na eksremnih pogojih z ekstremno opremo, ki jo uporabljajo poklicni vojaki na kriznih področjih in vojnah. Tako je, šel sem v vojsko, kot se lepo vidi s prve fotografije... :)
Sedaj pa resno, konec meseca marca smo na inšitutu Joćef Štefan v Ljubljani opravljali testiranje vojaške opreme v ekstremnih vročinskih pogojih.
Kaj predstavljajo vročinski pogoji za vojsko in kaj je bila moja naloga pri vsem tem:
Vročinski pogijo so bili 48°C in 0-10% vlažnost ozračja, korakanje vojakov in njihova izpostaljenost tem pogojem pod različnimi protokoli oblačil in opreme. Merilo se je predvsem odvajanje toplote oblačil iz telesa pri teh pogojih. Moja naloga je bila sodelovanje z preostali 9 borci in narediti čimboljši rezultat.
Ko si prišel na testiranje (ki so potekala 5 dni), si se najprej slekel svojih oblačil in se polimal s termometri in nato v vojaška oblačila... Žični termometri
Popolna vojaška oprema (nogavice, hlače, majica, srajca, brezrokavnik, neprebojni jopič, čelada,...)

Orožja seveda ni bilo. Tako da ne bo pomote, to je samo maketa :)

Za temi vrati se je odpotovalo na "afriške" temperaturne razmere...

Leva, desna, leva, desna, leva, desna, leva, desna,.......kaj je že potem...ah leva, desna....

Takoj ko si prestopil vrata, si se odpravil na enourno pot v neskončnost. Karakali smo in korakali, brez cilja. Vroča je bilo pa za popi.....

Ves čas so merili temperaturo, vlažnosat na telesu in poročati si morla o tvojem počutju.

Kaj bo že konec....

Da pa malo otežimo že tako skorja neznosne pogoje, je sledil še najtežji protokol, kjer smo moral nositi vso bojno opremo in še PVC palerino in plinsko masko ("gasmaska").

Nepopisni trenutki...

...,ki se razberejo na obrazu. :)

Počitek ob "flaški"

Po vsem končanem je sledil še penourni počitek v komori, test reakcijskega časa in spomina...


kak so vročke tipke...

Čelado na plažo in nato v mrzlo vodo.

Dnevi po testiranju so bili zelo zanimivi, saj sem se z lahkoto sprehajal brez vetrovke naololi in mi ni bilo mraz.
Khmmm, zakaj le bi se spraševal sosed.
LP

2 komentarja:

DJG pravi ...

Matr maš ti ene hude podvige ej... Ob takem tempu takšnih in drugačnih testiranj boš čez 4-5let testiral v vesolju... :D

Aja, dobrodošel nazaj v virtualnost...

crt pravi ...

hehe pol pa tebe pošljejo, ko maš 100x več kondicije kot pa en vojaški vod! no, bodo vsaj dejansko realne teste dobil!