petek, 25. julij 2008

Fiat 500 te hoče – vrnitev cartljivčka


Test Fiat 500 1.3 JDT

50 let po premiernem razkritju Pra-Chiquecenta sledi ponovno ustoličenje (upoklicanje) italjianskega kralja ulic. Če se gre zanesti na Fiat, bo novi 500 postal resnični kralj mestnih središč.

Z uspehom se je Fiat-u vrnila samozavest. Po predstavitvi Grande Punta in novega Brava naj bi sedaj prenovitev Chinquecenta nadaljevala rast gospodarstva. In zakaj, če je trajanje teh starinskih obnov precej slaba ideja. Prodjana uspešnica je bil zgolj novi Mini Cooper, nasprotno od drugih modernih različic »klasik«, kar spomnite se na novega VW Beetla.

Ampak možje pri Fiat-u se ne obremenujejo z negativnimi mislimi:« Ni vprašanje, koliko kosov prodati, temveč koliko primerov dobi Slovenjsko tržišče.« Velike besede in zavidljivi cilji. Namreč v letu 2007 nameravajo prodati kar 2500 primerkov novega Chinquecenta , v naslednjem letu pa kar 15.000.


Izbira po vsak okus

Novi Fiat 500 je zdrajen na osnovi sestre Pande(Fiat Panda). Samo na tak način lahko skrajšamo čas razvoja tega malčka na 18 mesecev. Vsekakor je bilo v veliko pomoč, da so se lahko ozirali po prvotnem modelu. Z zanesljivo klasičnem Cinquecento nosu, z navihano smešnimi očmi, s malenkost visečo in kupasto streho pritegne mali Italianček veliko simpatičnih pogledov, predvsem pri nežnejšemu spolu.

In ker pri strankah velja spogledovanje za smrtni greh, je individualnost pri 500 velik adut. Skupno je možno izpeljati preko 549 000 kombinacij različne opreme. Odvisno od debeline denarnice in okusa lahko izbiramo med več ali manj pomembenimi datajli, kot na primer slonokoščeno obarvan osvežilec zraka ali kromiran prednji odbijač.


Igriva notranjost

Klub veliko trde plastike, ampak klub temu ne kitajsko spremenjeno.

Čeprav v notranjosti prevladuje »trda« plastika, daje notranjosti mlad in svež videz. Armaturna plošča je lakirana v barvi vozila, kjer se nahaja tudi nakaj stikal, ki so pregledno razporejeni. Podrobnosi, kot naprimer stikalo za električni pomik stekel, zelo spominjajo na Pando. Popolnoma prenatrpana je konzola z informacijami vozila, kjer se nahajata tudi kazalca za obrate in hitrost vozila v enem. Pri tem zmedenem igranju kazalcev, povrhu še okrašeno z otripajočim prikazovalnikom, lahko navduši samo oboževalce serije »Star-Treck«.

Žal ni na nivoju Toyote.

Pri kakovosti izdelave ja naredil Fiat ponovno korak naprej. Klub temu: Rahlo majava stikala kažejo na to, da so od težnje, biti boljši od Toyote, oddaljeni čisot malo. Kakorkoli, je 500 prestal testno vožnjo brez okvar in nevščečnosti, kar se je potrebno pošasi navaditi pri Fiatu. Turinčani so tako preptičani v kvaliteto, da zagotavljajo pet letno (do 500 000 kilometrov) garancijsko dobo. Povrh tega pa računa Fiat s petimi zvezdicami na Euro-NCAP testu.


Panoramski pogled
Prostorsa ponudba na spredaj je za majhen avto z dolćino 3,55mm zavidljiva. Šele pri osebah s telesno višino nad 1,88m postane prostor okoli glave nekoliko otesnjen. Sedeži so udobni in ponujajo precej veliko stranskega opijema. Na zadnjih sedežih imajo v nasprotnem primetu samo otroci in manjši odrasli dovolj prostora. Tudi prtljažnik s prostornino 185 litrov nima ravno formata za prevažanje pohištva. Če podremo zadnjo klop, pa lahko natovorimo do 550 litrov prtljage. Pohvalo zasluži preglednost avtomobilia. Ravno nasprotno je z okroglimi oporniki za glavo, ki so sicer lepo oblikovani, ampak pretrdi.zaradi tega obstaja možnost pretresa omžganov pri morebitnem trku.


Živahen diesel, agilno obvladljiv

Pravšnja nastavitev podvozja omogoča prijetno vozno udobje.

Pri 500 so na razpolago tri variante motorjev. Dva bencinska z 69 in 100 PS in en dieselski z 75 konjskimi močmi. Omembevreden je podatek, da bis pogonski agregati izpolnjujejo že novo normo Euro-5 za izpušne delca.

Bili so časi, ko so domači izdeovalci motorjrev hvaljeni za njihove iskrive agregate. Šepavi bencinski iz Chiquecenta so samo še odtis od tege. 100 konjski pogon je pri nizkih vrtljajih malce zaspan, a vseeno vztrajen, da doseže najvišjo hitrost 182 km/h. To je prednost predvsem za normo Euro-5, ki precej zavira temperament agregatov. Da oba bencinerja popolnoma zadostujeta za mestni promet, je na drugem listu. Najbolje se prileže našemu turinskemu mestnemu zapeljivčku 75 konjski diesel. Ta je kolikor toliko iskriv. Dodatno EPS je potrebno doplačati.

Klub njegovi kratki medosni razdalji 2,30 metra in skupni dolžini skromnih 3,55 metra smo v novem Fiat 500 neverjetno razkošno na poti. Tudi italianska tlakovana cestišča izgubijo svoj strah. V veliki meri se imamo zahvaliti trdni konstrukciji vozila. Tudi agilnost nam ni prikrajšana. Klub posrednem in skozi srednjo lego indiferentnem krmiljenju lahko z 500 urno smukate med vogali. Malček klubuje samo v stalnem rahlem podkrmarjenju na doseženi meji oprijema in ostane tako obvljadnjiv. Ko pa postane situacija resna, pričen rahlo delovati sistem EPS (nadzor zdrsa). Sicer ja pa sistem proti zdrsovanju (EPS) serijsko vgrajen samo v Top modelih in drugače pomeni približno 400 € doplačila.


Malo nad 10 000 EUR


Če pomislimo, da je po osnovi narejen iz Pande, je....


Ni vprašanja: Novi Fiat 500 ima možnosti, da postane kultni malček. Če pomislimo, kako je prvotna obllika in model zaznamova našo zgodovino, lahko sklepamo, da bo prenovljani vsekakor prodajni hit. To sloni predvsem na odlični obliki, ki je sprejel in modernopredstavil klasične poteze in razmerja prednika, ne da bi s tem razdojili okuse.



Dobra serijska oprema

Osnovna cena Fiat-a 500 se giblje od nekje 10 500 Euro-u dalje, kaj je gledano na razmerja ponujanega resnično dobra cena. Kje drugje lahko dobite v osnovi sedem varnostnih blazin, daljinsko centralno zaklepanje, električni pomik stekel in CD/MP3 radio. Da pa ne pozabimo še na značilni in življensko usmerjenim faktorjem, ki ga ta avto vleče na sebe. Približno 14 500 Euro-u je potrebno odšteti za popoln model z ročno klimatsko napravo in usnjenim multifunkcijskim volanskim obročem.

Za primerjavo: Osnoven Mini Cooper One stane ravno toliko.



Prednosti in slabosti:

+ uspešna in posrečena oblika;

+ udobna podvozje;

+ dobro vozne lastnosti;

+ številna možna kombinacija serijske opreme;

+ dobra serijska oprema



- majhen prtljažni prostor;

- malo prostora na zadnjih sedeži;

- EPS je potrebno doplačati;

- zmedeni prikazovalni kazalci.









LP;

3 komentarji:

crt pravi ...

Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiičoooooo!
Ja res pa je, da je predrag. Pa slabe izkušnje imam z italijanskimi avti. Na žalost. Me mini bolj prepriča. Še posebej ona verzija cooper S!
Drugače pa lepo in ornk dobro poročilo.

Black_ICE pravi ...

Fiat 500 ni fičo.

Benjamin pravi ...

Seveda ni fičo, je pa njegov pravnuk... ;)